Personuppgifter
VPVM.se är ansvarig för och behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. När du beställer varor hos oss godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att fullfölja beställningar och ge service till dig. Vi förbehåller oss rätten att annullera order som innehåller felaktiga personuppgifter.
Priser
Priserna är i svenska kronor (SEK) och gäller tills vidare. Våra priser anges alltid inklusive moms. Vi reserverar oss för prisfel och prisändringar på grund av ändrad moms, onormalt stora förändringar i valutaläget, inköpspriser, samt ändringar i eller förekomsten av nya lagstadgade avgifter. Vid uppenbart felaktigt prissatta varor förbehåller sig VPVM.SE rätten att annullera ordern. Misstänkta fall av falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls.
När du har lagt din beställning träffas avtal om köp mellan dig och VPVM.se. En bekräftelse skickas ut till den e-postadress du angav vid beställningen. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning.
VPVM.se ingår ej avtal med personer som inte är myndiga (under 18 år).
VPVM.se förbehåller sig rätten att neka en order.
Faktura
Vid betalning via faktura samarbetar VPVM.se med Fortnox.
För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år.
Du får inte ha några betalningsanmärkningar.
Faktureringsrutin konsument
Betalningstiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum.
Om fakturan inte betalas i tid skickas en påminnelse till dig.
Om betalning inte inkommit till VPVM.se senast dag 7 från det att påminnelsen skickades till dig kommer det påföras en förseningsavgift om för närvarande 145 kr. Du kommer också bli debiterad en dröjsmålsränta med 2% per månad på den vid var tid utestående skulden från förfallodatum tills full betalning sker.
Faktureringsrutin näringsidkare
Betalningstiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum.
Om fakturan inte betalas i tid skickas en påminnelse till dig. Vid utebliven betalning lämnas fakturan till inkasso.
Leverans
Vi beräknar att skicka din order nästkommande vardag eller så fort produktena ankommer till vårt lager, i vissa fall kan leverans direkt från tillverkare förekomma. Du har även möjlighet att önska ett leveransdatum om du t.ex. vill få din leverans en specifik dag. Vi försöker tillgodose dina önskemål i den mån det går. Kan vi inte leverera på önskad dag, blir du kontaktad av oss.
Speditören bär inte upp gods i lägenhetshus eller dyl., utan levererar till porten. Kunden ansvarar själv för att transportera godset från porten och upp till lägenheten. Endast en (1) avlastningsplats ingår. För palleverans med budbil, som har bakgavellift, krävs att avlastningsområdet är snöfritt och har betong eller asfaltbeläggning, då avlastning sker med handtruck.
Vi kan inte garantera att leveransen tillgodoser dina önskemål av placering. Vilket är beroende av terräng och av att lastmannen ska kunna lasta av det på ett säkert sätt.
För bomkörning vid aviserad leverans tar vi ut ordinarie fraktkostnad och kontaktar dig för ny bokning av leverans.
VPVM.se levererar ej till andra länder än Sverige samt ej till öar som saknar vägverkets bilfärjeförbindelse. I de fallen kan VPVM.se endast leverera till närmsta kaj/hamn. Kunden ansvarar själv för transport resterande sträcka. Om du har behov av leverans till t.ex. öar, så kontakta oss så kan vi skräddarsy ett leveransalternativ till verklig kostnad/självkostnadspris.
Observera att vid leverans av fryskänsliga produkter är det extra viktigt att mottagaren tar emot godset och ställer in varorna i ett uppvärmt utrymme för att garantierna på varorna skall gälla.
Kvittering
Vid avlastning måste varorna inspekteras av mottagare samt kvitteras. Speditören ställer ej av gods utan kvittens av kund eller annan ansvarig mottagare. Transportskador som är synliga på emballaget måste skrivas på fraktsedel vid mottagande, samt anmälas till transportbolaget och VPVM.se. Kvittera inte mottagandet förrän eventuell felaktighet har noterats på fraktsedel (fraktföretagets kvittensdel) Var noga med att kontrollera din försändelse vid mottagandet, att du fått riktigt antal kolli jämfört med frakthandlingen och att allt gods är oskadat.
Transportskador som inte är synliga på emballaget måste anmälas inom 2 dagar från mottagandet, dvs. uppackning av vara måste ske omgående. Transportskador som inte anmälts inom 2 dagar från mottagande ersätts ej.
Det är alltid du som kund som skall reklamera & framställa ersättningskrav. Detta görs direkt till transportören, enligt deras gällande rutiner.
Det är bra om du behåller allt emballage.